Culturele uitstapt: Timeless Beauty

14/05/2017

Hallo iedereen. Vandaag ga ik het hebben over mijn culturele uitstap naar het Gallo-Romeins Museum en de tentoonstelling Timeless Beauty.

 De tentoonstelling Timeless Beauty bevond zich in Tongeren. Een eindje rijden dus om het te gaan bekijken, maar zeker de moeite waard! Timeless Beauty gaat over het feit dat schoonheid iets is van alle tijden en eeuwen. Mensen, en dan vooral vrouwen, zijn altijd al beziggeweest met het verzorgen en onderhouden van hun uiterlijk en schoonheid. In de tentoonstelling kon je opgravingen en overblijfselen zien van make-up producten en "tools" van duizenden jaren geleden. Er waren ook vele prachtige foto's te zien van verschillende vrouwen die symbool staan voor schoonheid, energie en kracht.

Ik vond het een hele krachtige tentoonstelling, omdat het echt de focus legt op het vrouwelijk geslacht en bekijkt make-up niet als iets onbenullig. Er werd op krachtige toon gesproken over vrouwen en je kreeg ook citaten te lezen van vrouwen met een sprankelend zelfvertrouwen, wat altijd leuk en interessant is om te horen. Ik vond het geweldig dat de vrouw hierin niet betutteld werd, maar juist centraal gesteld. De foto's waren stuk voor stuk adembenemend, er werd gewerkt met mensen van nu, die gekleed/voorgesteld/geschminkt waren met elementen van vroeger. Een goed bedachte combinatie die zeker de aandacht trekt. Het duurde niet te lang, net lang genoeg eigelijk. De elementen waren allemaal verbonden met elkaar en de donkere sfeer in de zalen maakte het geheel af.

Ik ga niet al te vaak naar tentoonstellingen, maar ben heel tevreden dat ik deze gekozen heb en ze sprak me heel erg aan en ik zou ze aan iedereen aanraden.

Tot volgende keer.
Nathalie



Post a Comment

Latest Instagrams

© Nathalie Van Hauwe. Design by Fearne.