Eindbalansverslag

14/05/2017


foto van Pinterest

Hallo iedereen. Vandaag spreek ik jullie hier voor de laatste keer. Ik zal het hebben over mijn eindbalans.
Mijn leessmaak is de voorbije jaren veranderd, maar zeker ook geëvolueerd. Vroeger las ik vooral boeken met spanning en wat avontuur in. Tegenwoordig lees ik voornamelijk boeken die heel dicht bij de realiteit liggen, maar toch nog fictie zijn. De boeken die ik lees zijn voornamelijk exemplaren waarin ik mijzelf kan terug vinden en mij in het hoofdpersonage kan plaatsen. Daarnaast lees ik de laatste tijd ook graag "self development" boeken. Boeken met advies en lessen over het leven, omgaan met stress, jezelf leren kennen en je dromen achterna gaan,... Zo'n boeken spreken mij heel erg aan, omdat ik graag werk aan mezelf en het leuk vind om sommige tips toe te passen in mijn eigen leven. Ik ben blij met wat ik lees, maar nog niet met hoeveel ik lees. Ik lees veel te weinig naar mijn mening en dat is jammer, want ik lees ongelooflijk graag. Ik wil in de toekomst graag wat meer tijd maken om te lezen, of een routine beginnen en lezen in mijn bed voor ik ga slapen.

School heeft niet veel beïnvloedt wat mijn leessmaak betreft. Ik heb wel nieuwe genres en boeken leren kennen door presentaties van andere leerlingen. Ook ben ik iets meer de actualiteit gaan volgen als het op literair vlak aankomt, dat vind ik interessanter dan vroeger. De laatste jaren van het middelbaar waren de leesopdrachten leuker dan in het begin. Vroeger keek ik daar echt tegenop, vaak omdat je verplicht een boek werd toegewezen. Lezen tegen je zin, dat gaat gewoonweg niet. Nu we onze eigen inbreng mochten geven en ook een non-fictie boek mochten kiezen, wekte dat veel meer mijn interesse naar het lezen en maken van de opdrachten.

Persoonlijk vond ik de manier van werken dit jaar heel aangenaam. Het systeem van een blog is heel goed bedacht, het is eens iets nieuws en gaat mee met de evolutie van de sociale media en de digitale wereld. Ik heb zelf een eigen blog (www.nathalievanhauwe.com), dus voor mij was dit héél erg leuk.

Bedankt om te lezen.
Nathalie

Post a Comment

Latest Instagrams

© Nathalie Van Hauwe. Design by Fearne.